نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2338
-
الف
+

مشکلات و چالش های فرهنگی افغانستان در وزارت اطلاعات و فرهنگ بررسی شد

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با روسای اطلاعات و فرهنگ شماری از ولایت های این کشور، از طریق ویدیو کنفرانس به گفت و گو نشست.

به گزارش آی فیلم 2، «محمد طاهر زهیر»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با رییسان اطلاعات و فرهنگ شماری از ولایت های افغانستان، از طریق ویدیو کنفرانس گفت و گو کرد.

در این گفت و گو، رییسان اطلاعات و فرهنگ ولایت های قندهار، هلمند، نیمروز، بامیان، پنجشیر، پروان، میدان وردک و زابل طرح ها و برنامه های اداره های مربوط را بیان کردند.

آنان همچنان گرازش های مفصل از فعالیت ها و دست آوردهای ریاست های مربوط را در بخش های شناسایی و تثبیت ساحات جدید باستانی، حفاظت و مرمت ساحات و آبده های تاریخی، برنامه های حمایت از خبرنگاران و رسانه های محلی و نظارت از چگونگی فعالیت های رسانه ها، راه اندازی کارزار جمع آوری کتاب، ایجاد کتاب خانه ها در سطح ولایت ها و شماری از ولسوالی ها را بازگو کردند.

همچنین راه اندازی سمینارهای علمی-تحقیقی، تجلیل از روزهای مناسبتی «روزهای ملی و بین المللی»، راه اندازی محافل مشاعره و مقاله نویسی، راه اندازی برنامه های آگاهی دهی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راه اندازی برنامه های ورزشی و کتاب خوانی در میان جوانان، تشویق و تقدیر از شعرا، نویسندگان و پژوهشگران در سطح ولایت های مربوط از دیگر مباحث این ویدیو کنفرانس بود.

در این نشست در خصوص شماری از چالش ها و مشکلات پیش رو صحبت صورت گرفت و حاضرین خواهان حمایت و همکاری مالی و تخنیکی وزارت اطلاعات و فرهنگ شدند.

باختر نوشت: محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با تشکر از برنامه ها و دست آوردهای ریاست های اطلاعات و فرهنگ این ولایت ها، خواهان پیگیری های با جدیت بیشتر آنان در امر تعالی بخش های مربوط شد و تعهد کرد که رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تحقق طرح ها و خواست های آنان تلاش جدی خواهد کرد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر